چگونه از درد لیزر جلوگیری کنیم؟

چگونه از درد لیزر جلوگیری کنیم؟

چند کار وجود دارد که می توانید برای جلوگیری از درد لیزر موهای زائد انجام دهید. آماده سازی ناحیه درمان به درستی، ساده ترین راه برای جلوگیری از هرگونه ناراحتی است.

 

قبل از لیزر موهای زائد از چه چیزهایی باید اجتناب کرد؟

چندین چیز وجود دارد که باید قبل از لیزر موهای زائد از آنها اجتناب کنید، مانند بسیاری از روش های زیبایی مشابه. اگر تمام توصیه های قبل از درمان را رعایت نکرده باشید، ممکن است جلسه شما به تعویق بیفتد. این به خاطر دلایل امنیتی می باشد. در طول درمان لیزر موهای زائد، پالس های انرژی به پوست منتقل می شود. اگر پوست به هر طریقی آسیب دیده باشد، می تواند منجر به واکنش نامطلوب شود. پس از هر یک از جلسات شما تنظیمات لیزر به منظور بهبود نتایج افزایش می یابد.

رعایت دستورالعمل های تعیین شده در طول دوره بسیار مهم است. اگر شرایط شما تغییر کرد، بلافاصله به کلینیک خود اطلاع دهید یا به پزشک مراجه کنید.

 

 

پوست ناحیه درمان ممکن است بعد از انجام لیزر کمی حساس باشد. مهم است که به پوست مورد هدف زمان دهید تا بهبود یابد.

خنک نگه داشتن پوست و عدم استفاده از محصولات موضعی این روند را تسریع میدهد. پرهیز از هر گونه فعالیت شدید نیز باعث می شود پوست دوباره بازیابی شود.

قرمز بودن ناحیه و وجود تورم های کوچک پس از درمان طبیعی است. اگر این حالت بیشتر از چند ساعت ادامه داشته باشد، استفاده از کمپرس سرد روی ناحیه کمک خواهد کرد.

 

سعی کنید از موارد زیر به مدت 24 تا 48 ساعت بعد از جلسه لیزر خودداری کنید

 

  • اصلاح مستقیم بعد از درمان (ابتدا به پوست چند روز فرصت دهید تا بهبود یابد)
  • لباس چسبان
  • محصولات معطر، لوسیون، روغن و غیره
  • ورزش و شنا
  • دوش آب گرم، سونا، اتاق بخار
  • قرار گرفتن در معرض آفتاب یا تخت‌ های آفتاب‌گیر (از این کار در تمام طول دوره خودداری کنید)

چگونه پوست را بعد از لیزر موهای زائد تسکین دهیم؟

 

چند راه برای تسکین پوست به طور مستقیم پس از لیزر موهای زائد وجود دارد. در ساعاتی که بعد از جلسه شما می گذرد سعی کنید تا حد امکان کمتر تحرک داشته باشید. پوشیدن لباس مناسب در جلسه شما واقعا به پوست شما کمک می کند تا هر گونه گرما را پس از درمان از پوست پخش کند. لطفاً در مناطقی که تحت لیزر قرار گرفته از لباس های  با الیاف مصنوعی، تنگ و محدود کننده استفاده نکنید. به خصوص بعد از پک های بیکینی و پا. لباس های نخی سبک و گشاد بپوشید تا پوست شما به خوبی خنک شود. در ساعات بعد از لیزر مراقب باشید که چه محصولات موضعی را روی ناحیه مورد نظر استفاده می کنید. از مصرف کرم‌ها، مرطوب‌کننده‌ها، روغن‌ها و هر چیز معطری باید اجتناب شود. آلوئه ورا 100% خالص ممکن است به تسکین پوست شما کمک کند.

 

 

اگر لیزر در طول درمان بیش از حد درد داشت، چه کاری می توانید انجام دهید؟

مهمترین کاری که می توانید انجام دهید این است که به اپراتور خود بگویید. احساس سوزش گرم و تیز طبیعی است، اما نباید شدید باشد. شما فردی هستید که روی تخت لیزر می‌روید، بنابراین باید به اپراتور بگویید که چه احساسی دارید. اگر تنظیمات دستگاه خیلی شدید باشد، باید روی حالتی مناسب برای پوست شما تنظیم شود.
اپراتور ماهر در طول انجام لیزر احساس شما را بررسی خواهد کرد. ممکن است متوجه شوید که برخی از نواحی کمی حساس‌تر از سایر نواحی تحت لیزر هستند یا در جلسه بعدی لیزر خود این حساس بودن را تجربه کنید و این ممکن است به فاز رشد مو، سطح استرس یا تغییرات هورمونی مربوط باشد.
اگر انجام لیزر برای شما راحت نیست، از گفتگو با اپراتور خود نترسید. تنظیمات مختلف روی دستگاه های لیزرها به همین دلایل وجود دارد و در صورتی که اپراتور حرفه ای باشد تنظیمات دستگاه را روی حالتی قرار میدهد تا به شما احساس بدی منتقل نشود.

 

چرا مشاوره برای لیزر موهای زائد مهم است؟

مشاوره برای لیزر موهای زائد بسیار مهم است زیرا به شما کمک می کند قبل از شروع سفر لیزری خود، راحت باشید. لیزر می تواند یک فرآیند طولانی مدت بیش از یک سال باشد. این حیاتی است که بدانید در طول مسیر چه انتظاری دارید. برای برخی، لیزر فرآیند آسانی است اما برای برخی دیگر دستیابی به نتایج طولانی مدت کمی دشوارتر است.
وقتی صحبت از مدت زمان نتیجه گیری و میزان درد به میان می آید، یک تعریف ثابت برای همه مناسب نیست. برای تعیین برنامه لیزر شما باید عوامل مختلفی مانند نوع مو، نوع پوست، حساسیت پوست، سابقه پزشکی، قرار گرفتن در معرض نور خورشید و موارد دیگر را در نظر بگیرید. برخی از افراد ممکن است مضطرب یا خجالت زده باشند، بنابراین مشاوره داشتن قبل از انجام لیزر میتواند به راحتی شما در طول جلسات لیزر، کمک کند.

 

مضطرب نباشید، اولین قدم خود را همین امروز بردارید

راه هایی برای جلوگیری از جلسات لیزر دردناک وجود دارد، فواصل درمانی خود را تا حد امکان رعایت کنید، محل درمان خود را به خوبی آماده کنید و پوست خود را در معرض آفتاب قرار ندهید. این دستورالعمل های بسیار ساده به کاهش هر گونه ناراحتی ناشی از درمان کمک می کند. اگر قبلاً لیزر موهای زائد را انجام نداده اید، کمی مضطرب بودن طبیعی است.
مشاوره گرفتن از کلینیک خوب و افراد متخصص میتواند کمک زیادی به کاهش اضطراب شما از انجام لیزر داشته باشد.

nimateb-admin
ارسال دیدگاه