آیا لیزر حذف مو درد دارد؟

آیا لیزر موهای زائد درد دارد؟

لیزر موهای زائد نباید در طول درمان به شما آسیب برساند. معمولاً در برخی از مناطق در شروع یک دوره کمی ناراحت کننده تر است. با این حال، با گذشت زمان، درمان در این مناطق آسان تر خواهد شد.

در جاهایی که موها ضخیم، درشت و تیره هستند، لیزر کمی حساس تر خواهد بود. گرمای بیشتری از لیزر توسط این نوع موها جذب می شود و به همین دلیل نتایج در این نواحی سریعتر جواب خواهد داد. برای مناطقی که موهای ناخواسته رنگ قهوه‌ای میانی ​​و بافت روشن‌تر دارند، لیزر بسیار راحت‌تر خواهد بود. گرمای کمتری توسط این موها جذب می شود، بنابراین ممکن است کاهش این موها بیشتر طول بکشد.

 

لیزر موهای زائد چه حسی دارد؟

درمان لیزر موهای زائد مانند یک سوزش کمی گرم و قابل تحمل روی پوست است. درمان برای همه یکسان نخواهد بود. برخی افراد ممکن است آن را بیشتر از دیگران احساس کنند و این تا حد زیادی به رنگ مو و تراکم موهای بدن در ناحیه درمان بستگی دارد. عوامل دیگری مانند نوع پوست و حساسیت به گرما نیز در احساس شما از لیزر تاثیر خواهد داشت.

احساس لیزر در شروع دوره درمان زمانی که مو ضخیم است بیشتر احساس می شود. با کاهش مو، احساس ناشی از درمان کاهش می یابد. در همان ابتدای درمان ممکن است آن را بیشتر احساس کنید. با این حال، پس از چند دقیقه بدن شما به این احساس عادت می کند که واقعا به شما کمک می کند تا آرام شوید.

درمان‌ها با لیزر سریع هستند، در مقایسه با سایر دستگاه‌های لیزر موهای زائد، لیزر فقط یک بار در هر درمان باید از یک ناحیه عبور کند. بنابراین پوشش یک منطقه زمان زیادی نمی برد. در طول درمان، اپراتور باید احساس شما را بپرسد و در صورت نیاز تنظیمات لازم را روی دستگاه اعمال کند.

سیستم های خنک کننده به دستگاه های لیزر متصل هستند و در حین شات زنی لیزر، یک سرمای مطلوبی را به پوست وارد می کنند و این باعث می شود که درمان در تمام نواحی بدن بسیار راحت تر شود.

چگونه از درد لیزر جلوگیری کنیم؟

آیا لیزر موهای زائد بیشتر از اپیلاسیون ضرر دارد؟

خیر، لیزر بیشتر از اپیلاسیون درد ندارد. حس اپیلاسیون با لیزر کاملا متفاوت است. وقتی اپیلاسیون می کنید موها به طور کامل از فولیکول کنده می شوند. این عمل می تواند کاملاً شدید باشد و بسته به فردی که موم را انجام می دهد می تواند دردناک باشد.

اگر موها ضخیم و درشت هستند، برداشتن آنها نیز ممکن است سخت باشد. یک منطقه ممکن است برای دستیابی به یک نتیجه مطلوب، نیاز به استفاده چندین بار از اپیلاسیون داشته باشد. برای اکثر افراد موها پس از اپیلاسیون به همان طریق قبل رشد می کنند. برخی از افراد ممکن است پس از سال ها اپیلاسیون منظم، موهای خود را کمی نازک ببینند. اما همچنان به رشد خود ادامه خواهد داد. واکس های معمولی هر 4 تا 6 هفته یکبار مورد نیاز خواهند بود.

لیزر موهای زائد پالس های انرژی به پوست منتقل میکند. موها مانند اپیلاسیون از فولیکول خارج نمی شوند. پس از هر جلسه، لیزر بسیار آسان تر می شود زیرا موهای کمتری وجود خواهد داشت. پس از یک دوره کامل لیزر، رشد مجدد بسیار کمی از مو را شاهد خواهی بود. موهایی که باقی می‌مانند نازک، روشن و بسیار پراکنده خواهند بود. بعد از لیزر موهای زائد به جلسات نگهداری نیاز خواهی داشت، اما فقط 2 تا 3 بار در سال.

 

در کجای صورت و بدن ممکن است لیزر را بیشتر احساس کنید؟

ممکن است لیزر را روی نواحی از صورت و بدن که دارای موهای ضخیم و تیره هستند بیشتر احساس کنید. احساس لیزر تا حد زیادی به تراکم و رنگ موهای ناحیه درمان بستگی دارد. به عنوان مثال، قسمت هایی از خط بیکینی ممکن است در ابتدا کمی حساس به نظر برسد. غیر معمول نیست که در نواحی فوقانی احساس بیشتری داشته باشید، اما در طرفین ناحیه ران احساس کمتری را خواهی داشت. این به این دلیل است که موهای روی ران برای اکثر افراد کمی روشنتر است.

آیا لیزر باعث ناباروری میشود؟

 

شایع ترین مناطقی که افراد لیزر را بیشتر احساس می کنند نواحی زیر است:

 

چه چیزی باعث ایجاد حس گرما هنگام لیزر موهای زائد می شود؟

لیزر با استفاده از پالس های انرژی نور بر روی پوست ، برای هدف قرار دادن فولیکول های مو کار می کند. این پالس های نور هنگام جذب در فولیکول های مو گرما ایجاد می کنند. در پایه هر فولیکول کوچک مو انتهای عصبی وجود دارد. هنگامی که این پالس‌های انرژی لیزر تحت فشار قرار می‌گیرند، منجر به احساس گرمایی می‌شود که شما احساس خواهید کرد. وقتی موها ضخیم‌تر هستند، گرمای زیادی را از لیزر جذب می‌کنند، بنابراین ممکن است این گرما را بیشتر احساس کنید. با این حال، هنگامی که موها ریزتر و روشن تر می شوند، گرمای کمتری جذب می شود، بنابراین تأثیر کمتری بر این انتهای عصبی دارد. این امر درمان را برای بقیه دوره شما بسیار آسان می کند.

هر چه جلسات بیشتری داشته باشید کمتر آسیب می بیند؟

بله، هر چه جلسات بیشتری داشته باشید کمتر آسیب می بیند. بعد از هر جلسه مو روشن تر می شود و میزان رشد مو در آینده کاهش می یابد. اگر بین جلسات خیلی طولانی فاصله بگیرید، ممکن است متوجه شوید که درمان ها کمی حساس تر هستند. این به این دلیل است که ممکن است یک چرخه رشد را از دست داده باشید و موهای بیشتری در جلسه بعدی شما وجود خواهد داشت. در حالت ایده آل، درمان های صورت باید هر 4-5 هفته و بدن هر 6-7 هفته در ابتدا انجام شود.

nimateb-admin
ارسال دیدگاه